lördag 2 april 2011

Havsöring #2

Idag var fiskeplatsen Sandvik med omnejd på Hisingen tillsammans med Johan, Niklas, Mattias och Bernt. Vädret var verkligen inget att skryta med eftersom det bestod av dimma, regn och blåst. Vi fiskade korta stunder med täta fikapauser för att försöka hålla oss varma och behålla humöret uppe. Fisket var trögt men jag lyckades i alla fall få en 35 cm öring på den berömda svarta dräparmasken som Tellis lärt mig binda. Intagningen var långsam med långa drag och det verkade vara rätt för denna öringen.  Strax efter skulle det lunchas, rökas, snusas och toaletter besökas och  detta gjordes på San Remo pizza! Jag överlevde maten...... Efter detta blev det mest nån form av ökenvandring mellan tänkta fiskeplatser och fisket var tvärdött. Mattias och Bernt avslutade där vi började i Sandvik men hur det gick vet jag inte. I morgon kommer jag att besöka Niklas vid Vallda sandö och förhoppningsvis blir det ett givande fiske där.

Glada fiskare vid Sandvik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar