söndag 3 april 2011

3 April

I dag skulle vi fiska vid Vallda Sandö var det tänkt. Jag började med att hälsa på hos Niklas vid Vallda och fick en husesyn med kaffe. Trevligt ställe de har med utsikt över Vallda Sandö ett par långa flugkast från vattnet;-) Eftersom det regnade och var riktigt ruskväder började vi fundera på andra fiskeplatser som passade den sydliga vinden och gärna med närhet till sötvatten. Till slut kom vi att tänka på Tjolöholm och det blev till slut dagens fiskeplats. Vi kom till viken nedanför slottet och började fiska i den västra delen av viken. Det kändes bra men var trögt men ändå något hugg och jag fick till slut en fisk under måttet. Vid det laget var mina fötter isklumpar utan känsel vilket gjorde att jag gick upp och började gå längs vattnet nedanför slottet. När de började tina och vi druckit ytterligare en kopp kaffe började vi fiska rakt nedanför slottet. Ganska snart hade vi båda fisk på som var av mindre sort. Till slut hoppade en pigg öring på min fluga och en rolig fajt tog vid som med hjälp av Niklas håv kunde tas upp eftersom den var godkänd, 45 cm. Ett riktigt kul slut på premiärhelgen.
Vädret var grått, blött och disigt men vattentemperaturen hade stigit något till drygt 6 grader. Fiskarna tog på orange maskar, dräparmasken.

KL 12

KL 15
KL 15.30!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar